Extreem Effectieve Conversie Optimalisatie van Jouw Funnel

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]

Extreem Effectieve Conversie Optimalisatie van Jouw Funnel

Funnels zijn denkbeeldige trechters op een website. Funnels zorgen ervoor dat bezoekers geleid worden naar de conversie waarmee jij omzet draait. De bezoekers doorlopen een bepaald proces en worden gestuurd op een conversie. De conversie is dan ook de laatste stap uit de trechter.

Op een webshop is dit bijvoorbeeld: Categoriepagina > Productpagina > Winkelmandje > Check-out > Bedankt

Op een website is dit vaak Landingspagina > Offerte Aanvragen > Bedankt

Maar het kan ook een funnel zijn die meestal voortkomt uit Facebook advertenties of e-mail marketing waarbij de funnel er meer zo uitziet: Advertentie > Landingspagina > Inschrijven webinar > Volgen webinar > Eerste follow-up pagina > Tweede follow-up pagina > Verkooppagina > Bedankt

Funnels zijn de fundering van het conversie optimalisatie proces. In funnels is waar de omzet wordt gemaakt.

Je moet het hele proces van je potentiële klant in kaart brengen om erachter te komen waar je zwakke punten zitten, waar je aan moet werken en hoe je je website moet gaan inrichten. Elke stap moet zo goed mogelijk zijn ingericht om ervoor te zorgen dat de bezoeker ook daadwerkelijk stappen gaat ondernemen.

Elke element moet bijdragen aan de conversie. Elke afbeelding, elk woord en elke call to action knop.

Bekijk hieronder bijvoorbeeld de conversie verhoging van de eerste stap van een funnel. Het downloaden van een gratis e-book:

+32% Conversie

Hoe het Werkt

Hieronder staat in 5 eenvoudige stappen beschreven hoe het proces werkt.

Data

We installeren software op de website of shop om data te verzamelen over het gedrag van gebruikers. Denk hierbij aan: analytics, heatmaps, opnames van bezoekers, etc.

Analyse maken

Op basis van deze informatie en onze expert ervaring ontwikkelen we een analyse van alle sterke en zwakke punten van het design. Deze analyse wordt per pagina of per funnel gemaakt.

Prioriteren

De analyse wordt vervolgens omgezet in een prioritering. Daarbij kijken we naar de potentiële opbrengst van een verandering, de tijd die het kost om deze te implementeren, mensen die ervoor nodig zijn, etc.

Adviesrapportage

Wat je als klant uiteindelijk ontvangt is één complete adviesrapportage. Geen ellenlang rapport, maar een geprioriteerde lijst waarop precies staat wat het eerste punt is om mee te beginnen.

Implementatie

Op basis van het adviesrapport gaan we aan de slag om de website of shop aan te passen. We verbeteren het design, zodat de conversie flink stijgen. Een conversiestijging van 10% is niet ongebruikelijk.[/vc_column_text][rs_space lg_device=”20″ md_device=”” sm_device=”” xs_device=””][rs_button align=”text-center” size=”size-4″ btn_link=”url:https%3A%2F%2Fklikproces.nl%2Faanvraag%2F|||” btn_text=”Funnel Conversie Verbeteren”][/vc_column][/vc_row]